ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ CHINOOK ΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΗN ΑΕΡΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗ;

Chinook

Θέμα: «ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ CH-47D CHINOOK ΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΕΡΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ ΤΗΝ ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΠΕΡΙΟΔΟ»

1. Γενικά
Η ένταξη των ελικοπτέρων CH-47D CHINOOK της Αεροπορίας Στρατού στη διαδικασία αεροπυρόσβεσης σε αντικατάσταση των ελικοπτέρων που οι ιδιωτικές εταιρείες διαθέτουν με απ’ ευθείας ανάθεση χωρίς ανταγωνισμό και με ιδιαίτερα υψηλό κόστος στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, αποτελεί, το ελάχιστο αντισταθμιστικό όφελος που το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας υποχρεούται να αποδώσει στον οικονομικά δοκιμαζόμενο ελληνικό λαό ο οποίος είναι ο κύριος χρηματοδότης της προμήθειας του εκσυγχρονισμού και της συντήρησης των ελικοπτέρων αυτών, που εντελώς ανεξήγητα δεν αποδίδουν το οφειλόμενο κοινωνικό μέρισμα σε συνθήκες εθνικών καταστροφών, μια υποχρέωση που απορρέει από την ίδια την αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων.

2. Παρούσα Κατάσταση

Τα ελικόπτερα CH-47D έχοντας πλήρη δυνατότητα αεροπυρόσβεσης απέχουν από την εκτέλεση μιας εκ των βασικών τους αποστολών που είναι η συνδρομή στο κοινωνικό σύνολο σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης αφήνοντας το έργο αυτό σε ιδιωτικές εταιρείες, τις ίδιες εδώ και αρκετά χρόνια οι οποίες αναλαμβάνουν κατ’ ανάθεση το έργο της αεροπυρόσβεσης έναντι αδράς αμοιβής, η οποία κατά δημοσιογραφικές πληροφορίες ξεπερνά τα 20 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο και για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των 120 ημερών (Ιούνιος- Σεπτέμβριος)

3. Σύντομο Ιστορικό

Επειδή ενδεχόμενα να του διαφεύγουν, οφείλουμε σε κάθε περίπτωση να υπενθυμίσουμε στον κ. Υπουργό Εθνικής Άμυνας τα παρακάτω αδιαμφισβήτητα δεδομένα:

Α. Τα εννέα (9) από τα 15 ελικόπτερα CH-47D της Αεροπορίας Στρατού συμπληρώνουν αισίως 29 χρόνια λειτουργίας, ήλθαν στην Ελλάδα στις αρχές του ’80 ως CH-47C, εκσυγχρονίστηκαν στις αρχές του ’90 σε CH-47D με κόστος σχεδόν διπλάσιο του κόστους προμήθειας, ενώ είναι στο πρόγραμμα του τρέχοντος ΕΜΠΑΕ να εκσυγχρονιστούν εκ νέου με προβλεπόμενο κόστος στα 150 εκατομμύρια ευρώ.

Β. Είναι πολύ εύκολο για τον κ. Υπουργό Εθνικής Άμυνας να διαπιστώσει ότι το κόστος προμήθειας και τα κόστη εκτελεσθέντος και επικείμενου εκσυγχρονισμού σε σχέση με τα αποτελέσματα, παρουσιάζουν ένα ιδιαίτερα αρνητικό ισοζύγιο για την ίδια την Αεροπορία Στρατού και την επιχειρησιακή της ετοιμότητα ενώ την ίδια στιγμή δημιούργησαν ένα δυσβάσταχτο φορτίο στον Έλληνα φορολογούμενο χωρίς κανένα ανταποδοτικό κοινωνικό όφελος.

Γ. Η ηγεσία της Αεροπορίας Στρατού και συνακόλουθα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Άμυνας ασπάζονται την άποψη που λέει: «Δεν καταπονούμε τα μέσα για να είναι επιχειρησιακά διαθέσιμα». Την άποψη αυτή που περνάει σκόπιμα για να κρύψει την ανικανότητα της επιχειρησιακής διαχείρισης των ελικοπτέρων CH-47D την ανατρέπει στην πράξη η απαράδεκτα χαμηλή διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων όταν αυτά δεν υφίστανται ούτε την απαιτούμενη στοιχειώδη χρησιμοποίηση για την επιχειρησιακή εκπαίδευση των πληρωμάτων.
Δ. Τα ελικόπτερα CH-47D, σύμφωνα με τα τεχνικά και πτητικά τους εγχειρίδια, έχουν τη δυνατότητα προσθαλάσσωσης και παραμονής στη θάλασσα για ικανό χρόνο, αφού μέρος της επιχειρησιακής τους αποστολής είναι και η προσθαλάσσωση για επιβίβαση ή αποβίβαση ειδικών δυνάμεων στις επιχειρήσεις. Η επιχειρησιακή αυτή δυνατότητα των ελικοπτέρων CH-47D ακυρώνει ευθέως το επιχείρημα που προβάλλεται ότι τα ελικόπτερα δεν διατίθενται για αεροπυρόσβεση διότι θα υποστούν φθορές από την επίδραση του θαλασσινού νερού. Την άποψη αυτή καταρρίπτει επίσης το γεγονός ότι η ηγεσία της Αεροπορίας Στρατού έχει αποδεχτεί την στάθμευση των ελικοπτέρων CH-47D στην πίστα του Αεροδρομίου Μεγάρων σε άμεση γειτνίαση με τη θάλασσα και τις επιδράσεις της που καθόλου μικρότερες είναι από αυτές κατά τη διαδικασία υδροληψίας. Τέλος την άποψη αυτή ακυρώνει το γεγονός ότι στην τεχνική βάση του Αεροδρομίου Μεγάρων υπάρχει υποδομή για την καθολική πλύση των ελικοπτέρων CH-47D μετά από επιχειρήσεις εγγύς ή επί της θάλασσας.

Ε. Είναι προφανές ότι οι επικλήσεις της ηγεσίας της Αεροπορίας Στρατού που αδιάκριτα υιοθετεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Άμυνας περί δήθεν κινδύνου φθορών είναι προφάσεις εν αμαρτίαις, που στόχο έχουν να αποκρύψουν τη γύμνια της σε εκπαιδευτικά πληρώματα, την αδυναμία της να εξασφαλίσει επαρκή πληρώματα, την αδυναμία της να διατηρήσει παραδεκτή διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων και την παντελή της ανεπάρκεια για την τεχνική τους υποστήριξη. Είναι επιχειρησιακά απαράδεκτο και πολιτικά ανεύθυνο, ελικόπτερα με δεδομένες δυνατότητες παροχής κοινωνικού έργου σε καιρό ειρήνης να οδηγούνται σε μεγάλες και πανάκριβες συντηρήσεις και εκσυγχρονισμούς όχι γιατί συμπλήρωσαν τις προβλεπόμενες ώρες πτήσης αλλά γιατί παρήλθε ο προβλεπόμενος από τα τεχνικά εγχειρίδια χρόνος ή γιατί ξεπεράστηκε η τεχνολογία τους χωρίς να ανταποδώσουν το αποτέλεσμα που το κόστος τους επέβαλλε.

ΣΤ. Τέλος είναι καιρός να αναδειχθεί το αυτονόητο, ότι δηλαδή την πολιτική της κυβέρνησης και του Υπουργού Εθνικής Άμυνας σε σχέση με τη συμμετοχή των ελικοπτέρων CH-47D στην αεροπυρόσβεση, δεν την προσδιορίζουν οι αδικαιολόγητες αιτιάσεις της στρατιωτικής τους ηγεσίας αλλά η βούληση του εκάστοτε Υπουργού να συνδράμει αποφασιστικά στην αντιμετώπιση της κρίσης. Άλλωστε βασική απόδειξη της επιχειρησιακής ετοιμότητας των ελικοπτέρων δεν θα ήταν άλλο από την ανά πάσα στιγμή δυνατότητά τους να συμμετάσχουν στην αναχαίτιση μιας εθνικής καταστροφής.

Μετά τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Ποιοι είναι οι πραγματικοί λόγοι που τον εμποδίζουν να εντάξει τα ελικόπτερα CH-47D στη διαδικασία αεροπυρόσβεσης;

2. Για ποιο λόγο στερεί από το κοινωνικό σύνολο τη δυνατότητα της συνδρομής του από ένα τόσο χρήσιμο για την περίσταση πτητικό μέσο την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση αναγκάζεται να πληρώνει τεράστια κονδύλια σε ιδιωτικές εταιρείες, με απευθείας ανάθεση, χωρίς διαφάνεια και χωρίς ανταγωνισμό, εν μέσω μιας μεγάλης οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα μας;

Αναμένουμε μια πειστική πολιτική απάντηση και όχι όπως συνήθως, το αναμάσημα των δικαιολογιών των υπηρεσιακών παραγόντων, που δεν αντέχουν ούτε καν σε στοιχειώδη κριτική.
Άλλωστε δεν θα ήταν άσκοπο να τους ρωτήσει ο κ. Υπουργός Άμυνας εάν και κατά πόσο με τα χρήματα που απλόχερα δίδονται στις ιδιωτικές εταιρείες θα μπορούσαμε να έχουμε:
– Διαθέσιμα τα ελικόπτερα CH-47D
– Άρτια εκπαιδευμένα πληρώματα, δεδομένου ότι οι πτήσεις αεροπυρόσβεσης είναι ανεκτίμητη εκπαιδευτική εμπειρία και ευκαιρία για τη βελτίωση της χειριστικής δεξιότητας των πληρωμάτων.
– Πληρώματα διαθέσιμα, αφού θα μπορούσαν να προκύψουν κίνητρα που θα ήταν πειστικά για την παραμονή τους στην ενεργό Υπηρεσία. (Κοινοβουλευτική ερώτηση)

Advertisements

Σχολιάστε

Filed under Uncategorized

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s